Naar Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Naar Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Naar Saigon

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

16 April 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Donderdag 16 April,

Vandaag ff lekker uitslapen, lekker ontbijten en een beetje relaxen tot 11.00 uur.
Mr. Hung brengt ons, met zijn vriend, met de brommer naar het busstation alwaar wij de luxe tourbus ( dus een bus zonder kippen, " verse vis" en Vietnamese groenten)
nemen naar Ho Chi Min City, een reis van 3,5 uur zonder tussenstops.
Aangekomen in HCMC station, staan er geen honderden Tukkies te wachten maar slechts een enkele taxi en die brengt ons, na enkele minuten onderhandelen, naar het hostel van Madame Cuc, midden in de toeristenwijk. Het hostel is vol maar geen paniek, wij hebben een zusterhotel 250 mtr. Verderop en die heeft nog plaats voor 2 nachten en inderdaad.
Na een inspectie van de kamer door Mrs.. Bep, droppen we de spullen en gaan Sai Gon in, het is ondertussen 17.00 uur en nog smorend heet.
We gaan als eerste een vlucht boeken naar Da Nang, dan een tour naar de Cu Chi tunnels en als laatste een taxi naar de airport op vrijdag.
Vervolgens storten wij ons in het Sai Gonse avondleven. Alle winkeltjes zijn minimaal open tot 23.00 uur en velen zelfs de hele nacht, er moet brood op de plank.