Met de bus naar Battambang - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Met de bus naar Battambang - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Met de bus naar Battambang

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

08 April 2015 | Cambodja, Khett Batdambang

Vandaag staat de trip naar Battambang op het programma. Gisteren hebben we de lokale bus geboekt, heerlijk tussen de lokale bevolking, inclusief geiten en kippen, reizen. Een vernieuwde ervaring.
Om 08.45 uur, Cambodjaanse tijd 09:15 uur, werden we opgepikt bij het hotel en naar het grote bus station gebracht, waar onze bus 168 al op stond te wachten. Gelukkig hadden we gereserveerde plaatsen,de bus was helemaal vol, helaas hebben we geen geiten en kippen gezien, wel vindingrijke Cambodjanen ( met zijn 3-en op 2 stoelen)
Ook ging ( speciaal voor Beppie) de karaoke televisie weer aan en kon zij luid mee brullen met allerlei plaatselijke schlagers, zij liet zich niet onbetuigd, ik moest haar zelfs afremmen. It brought back old memories......
Met 2 tussenstops onderweg kwamen we naar 6,5 uur aan in Battambang, waar diverse Tuk Tuk drivers ons al stonden op te wachten.
Bep koos voor de meest rustige en voor 1 hele US $ bracht hij ons naar een mooi hotel met zwembad op het dak. Een heerlijke afkoeling na een dag " bus zitten"

Hierna heerlijk de stad ingedoken, een kleine markt bezocht en hier ook een hele lekkere maaltijd genoten voor een zeer schappelijke prijs, wel US $ 5.(voor twee inclusief 4 drankjes.

Morgen gaan we met onze Tuk Tuk driver Burny, de omgeving verkennen, bij lokale mensen eten en alvast in de stemming komen voor Angkor Wat, we gaan een kleiner broertje bezoeken. Tot morgen.

• 09 April 2015 - 18:45

Pa:

We geniet en van jullie reisverslagen .hier is de mooie weer ook gekomen 20gr.en zon.
    Nog vele leuke dagen toegewenst.