Met Bao terug naar Sapa - Reisverslag uit Lào Cai, Vietnam van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Met Bao terug naar Sapa - Reisverslag uit Lào Cai, Vietnam van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Met Bao terug naar Sapa

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

29 April 2015 | Vietnam, Lào Cai

Woensdag 29 April,

's Morgens om 05. 00 uur wakker, de dorpsagregaat slaat aan. Ik hoor Ly in de "keuken" rommelen, zij bereidt het ontbijt voor de rest van de familie die al vroeg vertrekt om op hun eigen rijstvelden te gaan werken op ongeveer een 1/2 uur lopen van huis.
Als de familie vertrokken is, maakt zij het ontbijt klaar voor ons; je raadt het nooit; rijst met noodles en groente met ei, maar het smaakt mij prima. Ondertussen is Bao ook aangekomen en zij gaat met ons een dag door de bergen.
Na het opwarmen van de spieren, die gisteren toch wel een beetje op hun donder hebben gekregen,( en van een hard bamboe bed knap je ook niet echt op) lopen we via de rijstvelden naar het huis van Bao, waar zij met haar man en 2 kinderen woont. Drie jaar geleden zijn ze begonnen met bouwen en het was nu winddicht, aan de waterdichtheid moest nog wat gesleuteld worden. Via smalle bergpaden klimmen we weer bergop, richting 2 hangbruggen over snelstromende watertjes. Het is ondertussen 12.00 uur geworden en Beppie vindt het mooi geweest. Er wordt een vriend gebeld en die brengt Beppie achter op de brommer terug naar Sa Pa en gaat vast op zoek naar een hotel. Ik loop ondertussen nog met onze gids via smalle bergweggetjes naar Su Pan en Tai Van richting Sa Pa. Ondertussen is het 15.00 uur en neem ik afscheid van onze gids en keer ik ook achterop de brommer terug naar Sa Pa. Bep heeft ondertussen een hele mooie kamer gevonden in een hotel boven op de berg met uitzicht op het plein en de markt, top!
We nemen nog een biertje en wisselen onze ervaringen uit, nog een biertje en dan via de markt naar het hotel, hapje eten en dan de dag de dag laten.

• 01 Mei 2015 - 20:05

Wanda:

Wat een fotogeniek land is het! En wat zijn jullie sportief en stoer zeg! respect!

• 01 Mei 2015 - 21:31

Nico&Thea:

Weer een prachtig verhaal, met mooie foto's! Met die spieren heb ik wel te doen, zeker na dat bamboebed! Enne.....stonden jullie net bij de telefooncel om de brommerkoerier voor Bep te bellen;-) Geniet nog maar even van het oosters ontbijt, voor je het weet zit je weer aan je bruine boterham met kaas........!