Batang ai - Reisverslag uit Kampung Boyan, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Batang ai - Reisverslag uit Kampung Boyan, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Batang ai

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

20 April 2017 | Maleisië, Kampung Boyan

Batang Ai

Na een zeer goede nachtrust staat onze gids Lychee om 08.15 voor de deur met zijn minibus voor ons tweeën. Als eerste gaan we Semenggoh Wild Reservation, waar oerang-oetangs worden opgevangen vanuit dierentuinen, prive huizen en circussen om ze weer aan het oerwoud te laten wennen en als dat goed gaat, terug te zetten in de natuur.
Om 09.00 uur is het voedertijd voor de oerang-oetangs en er komen er 2 op de lekkere hapjes af welke op het plateau liggen, een met een jong van 8 maanden. De rest van de familie krijgen we niet te zien. Hierna lopen we nog even langs de krokodillen farm, zij liggen echter bewegingsloos in de zon, geen lol met ze te beleven. Ik stel aan Elly ( zo heet Bep in Maleis) voor om een vervelend kind over het hek te gooien maar dit vind zij niet zo'n goed idee.
Dan maar verder naar de fruit- en vismarkt in Serian, hier kopen we lekker veel fruit, heerlijk vers, reeds geschild en in partjes gesneden.
We moeten een aardig eindje rijden en er is maar 1 tweebaansweg tot de andere kant van het eiland en de conditie van de weg is als een appel die 6 weken in de fruitschaal heeft gelegen, vol gaten en kuilen en we hotsen en klotsen alle kanten op.
Om 15.00 uur zijn we bij de jetty, de plek waarvan de ferry naar ons hotel vertrekt.
We registreren ons voor de overtocht en springen aan boord van de ferry, een gammel bootje uit 1962, wat aan het uiterlijk te zien al diverse aanvaringen heeft gehad.
Om 16.00 uur checken we in bij het Aiman Batang Ai Hilton Longhouse Resort.
Nou, als je een in hotel met zo'n naam niet lekker slaapt, dan weet ik het niet meer.....