BAKO dag 2 - Reisverslag uit Kampong Sungai Buda, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu BAKO dag 2 - Reisverslag uit Kampong Sungai Buda, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

BAKO dag 2

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

19 April 2017 | Maleisië, Kampong Sungai Buda

Bako dag 2

We zijn al vroeg uit de veren en na een ontbijt van nasi registreren wij ons dat we om 08.00 uur trail 5 & 6 gaan lopen. Het is al erg warm en we klauteren ons een weg door het oerwoud met een hoog stijging percentage en over de vele boomwortels.
Na 2 uur bereiken we, doorzweet en wel, de klif met het mooie uitzicht. We puffen nog ff uit en dan zetten we de daling in naar het strand, dit gaat steil naar beneden.
Na een 1/2 uur staan we op het strand, het is hier adembenemende mooi.
We wandelen wat over het strand dat er stil en verlaten bij ligt, wij zijn de enige, althans: de enige mensen. We lopen door de baai en opeens zien wij vanuit de verte een aap, een makaak, onze rugtas leeg halen. Ik heb die 100 mtr. nog nooit zo snel gelopen als nu, zelfs Usan Bolt zou ik geklopt hebben. De aap schrok zich een aap en koos het apepad. Gelukkig heeft hij niets mee genomen.
We gaan terug naar het begin van de trail en om 13.00 uur bereiken we kleine haven waar we afgezet waren op de heenroute. Na een 1/2 uurtje nog geen boot, dus lopen we terug naar het verzamelpunt. Hier verteld men ons doodleuk dat je je eerst moet registreren dat je terug wil naar het vasteland, een retour ticket kopen is niet genoeg.
Zo gezegd zo gedaan en na een uurtje kunnen we met de boot mee terug, alleen nu vanaf het strand, het water is te laag voor de haven.
Om 15.00 uur staan we aan de andere kant. We hebben een aardige schipper die ons onderweg alles verteld over zijn dorp en de dieren de dieren die we onderweg nog tegen komen.
Het is even wachten op de bus van 15.00, deze komt om 15.20 en we zijn de enigen die instappen, lekker ruim zitten.
Terug in het hostel, nemen we een heerlijke douche; wat een genot op ons nog steeds nat bezweet lichaam. Na alle nasi van de laatste weken willen we weer eens wat anders eten; wat ben je dan blij met een McDonalds.
Om onze lichamen weer een beetje op te peppen, besluiten we een traditionele voet- en body massage te nemen. Nou, dat hebben we geweten, mijn haren gingen er recht van overeind staan, zo hard die knuisten van die kleine mannetjes onze tere voetzooltjes bewerkten en voor die prijs werden we ook nog geslagen.
Volkomen opgepept komen we terug in Singhassanna, ons hostel, waar we gaan klaar maken voor een laatste 3-daagse tour door de jungle.

• 21 April 2017 - 13:19

Ma En Pa:

Wat een leuk verhaal!!!Pa zijn neus is er niks bij!!!

• 21 April 2017 - 15:45

Julia De Jong:

Buurtjes aan de andere kant van de wereld... wat leuk om jullie te kunnen volgen op jullie avonturen! Wat een indrukken allemaal... geniet nog een week van de laatste etappe... Hier in de Hoef is alles rustig, dus jullie kunnen best nog een paar dagen weg blijven... Geniet samen! Groetjes, jullie buren B&J

• 22 April 2017 - 14:06

Wanda, :

Wat een prachtige avonturen weer! Respect voor jou zus, daar je dit allemaal maar doet. Redt je lijf het een beetje?

• 24 April 2017 - 10:02

Kees En Lies:

Hoi Elly en Martin, wat een geweldige verhalen. Wij vinden jullie echte avonturiers en doen dit beslist niet na. Geweldig om te lezen. Wat een indrukken doen jullie op! Lekker blijven genieten het zit er bijna op. Blijf op elkaar passen!!