dag 2 - Reisverslag uit Kampung Boyan, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu dag 2 - Reisverslag uit Kampung Boyan, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

dag 2

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

16 April 2017 | Maleisië, Kampung Boyan

Saloma homestay, dag 2

We worden wakker van de geur van lekkere Kolo mee en ei en na een hele kouwe douche schuiven we aan in de familiekamer waar de rest van de familie al op oms wacht. We eten gezamenlijk ons ontbijt en Saloma vertelt ons wat we verder gaan doen deze ochtend. We gaan eerst naar een longhouse toe om te zien hoe de echte Byrundi ( ze heten deze jungle families) hun dagelijkse leven indelen. Een longhouse bestaat uit een groot overdekt terras van bamboe met daar achter allemaal kleine kamers waar de rest van de familie in woont. Het eerste kamertje is voor Opa en Oma, de 2e kamer voor het oudste kind enz. Wij hebben een longhouse met 13 kamers bezocht, dusssss......
Hierna gaan we een lagere school toe in het dorp, we krijgen een mooi inzicht in het schoolsysteem. Alle kinderen gaan hier intern, vanaf 7 jaar. Ook al kom je uit het dorp waar de school staat, dan gaan de kinderen toch van maandag t/m vrijdag intern.
Ook de middelbare school is intern maar dat is meer omdat deze school vaak tot 30 km verderop gelegen is.
Hierna lopen we terug naar de homestay, alwaar Saloma ons een heerlijke lunch bezorgt van rijst en allerlei groente uit de jungle, van wilde orchideeën tot bladeren van de sogoya boom en wilde lemongrass. Een nieuwe ervaring.
Hier maken wij ons klaar voor een 2 uur durende terugreis met de pick-up, die via het vliegveld, waar we onze gast uit India droppen, naar ons backpackers hostel gaat.
Achter in de middag checken we weer in en gaan gauw on line om e-mails en appjes binnen te halen, vanaf morgen zijn we weer 2 dagen off, we gaan naar Bako National Park, midden in het oerwoud en daar is allen eten en drinken, verder niets.
We eten bij Top Spot; op de 6 verdieping van een parkeergarage hebben 35 restaurants hun keuken geplaatst en wordt het eten, wat je zelf rauw uitkiest, voor je neus gebakken, gestoomd on of gegrild. Zoiets als de Hallen in A'dam. Heerlijk vers van de plaat.
Hierna terug om te pakken voor morgen en ons moede hoofd te rusten te leggen.

• 17 April 2017 - 22:09

Thea:

Jullie hebben een paar leuke dagen gehad bij Saloma en de rest van de familie, een aardig inzicht gekregen in hun familieleden en lekkere dingen gegeten. Nu zijn jullie in het Bako National park en offline, ik hoop dat jullie het daar ook leuk hebben. Van vandaag en gisteren hadden jullie leuke foto's bij jullie reisverslag. Ben benieuwd naar jullie volgende ervaringen.....!

• 18 April 2017 - 10:17

Ria:

Wat een avonturen weer. Fantastisch om zo onder de lokale bevolking te zijn. Leuk dat we zo een kijkje krijgen door jullie mooie verhalen en foto's. Geniet er nog van. Dikke kus.

• 18 April 2017 - 15:33

Lenny Van Diemen-Plasmeijer:

Het is zo leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken! Het eten bij die 35 restaurants is weer iets
    anders dan nasi. Heel veel reisplezier toegewenst. gr.Lenny

• 19 April 2017 - 16:54

Maria:

Ik wou dat ik een vlo was, en dat ik zat in jullie haar(????), dan kon ik lekker meegenieten daar.
    Groetjes!

• 19 April 2017 - 23:48

Wanda:

Jaloersmakende avonturen. Wat een geweldige reis. Heerlijk om jullie te volgen.