Op verkenning in de CH - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Op verkenning in de CH - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Op verkenning in de CH

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

05 April 2017 | Maleisië, Tanah Rata

De Cameron Highlands

Na een stevig Engels ontbijt ( helaas zonder de white beans) gaan we onze scooter ophalen bij het "mannetje op de trap". Na een inspectie van de brommer en de 21 foto's van alle schade geven we gas richting Brinchang, een dorpje 5 km. verderop.
Hier begint het leven net op gang te komen ( het is ondertussen 11.30 uur geweest) en we slenteren er door heen, niet veel bijzonders.
Op naar de thee plantage van Cameron Tea, zo'n 10 kilometer verderop. We rijden tussen de theestruiken door en zien jongemannen ( volgens Beppie jongens waar ze wel een beschuitje mee zou willen eten, altijd lekker met een kopje thee erbij) de theestruiken driftig ontdoen van de topblaadjes en dit gaat in een razend tempo.
Er staat helaas geen drogerij, malerij of ovens op het terrein dus die mogelijkheid is er helaas niet, gaan we morgen doen.
Na een kopje thee, gaan we naar "Ye Olde Smokehouse" een mooi hotel-restaurant uit 1924, geheel opgetrokken in Tudorstijl. Dit was vroeger een rusthuis voor Britse militairen. Wanneer we binnenkomen zien we Engeland in de Victoriaanse tijd; grote stoffen bankstellen, rookstoelen, veel " oud hout" en messing.
We nemen plaats in een fantastisch mooie tuin waar de rozen, rododendrons en bougainvillea het hardst vechten om er zo mooi mogelijk bij te staan. We eten er heerlijke scones, ( mini)broodjes zalm en uiteraard spoelen wij dit weg met een potje thee.
Na deze " trip through memory lane" gaan we terug naar onze scooter man, leveren deze in en lopen het dorp uit de de bossen naar de Parit waterfall. Helaas gaat deze waterval ten onder aan wat de mensen zo al weg doen; de stroom ligt vol met resten zakken cement, veel plastic, brommer wielen en andere rotzooi. Doodzonde!
We lopen over een andere route terug naar het dorp en nemen maar een biertje om de zojuist geziene ellende weg te spoelen.

• 05 April 2017 - 22:28

Vruchtje:

Leest lekker weg je verhalen Mart.. heerlijk! Om mee te reizen op die manier

• 06 April 2017 - 12:47

Lenny Van Diemen-Plasmeijer:

Lieve Bep en Martin, leuke reisverhalen en de beschrijving van het Engelse hotel-restaurant:ik zie het helemaal voor me-geweldig!

• 06 April 2017 - 12:56

Carla:

Hey wereldreizigers. "Chef de thee" ... die heb ik nog niet gehad. Dus ik moet ook maar naar Cameron Highlands?
    Veel plezier en vooral doorgaan met genieten.

• 07 April 2017 - 16:40

Ma En Pa:

Weer een prachtig verhaal,als ik het zo lees krijgen​ jullie geld toe!!!!