Op naar de Cameron highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Op naar de Cameron highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Op naar de Cameron highlands

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

04 April 2017 | Maleisië, Tanah Rata

Op naar Cameron Highlands

De minibus vertrekt om 08.30 uur vanaf een van de 18 plaatselijke VVV's en gelukkig is deze dicht bij ons guesthouse, slechts 5 minuten lopen. Er staan al meer jeugdige backpackers te wachten en wij mengen ons eronder. Onder hen 2 jonge meiden van 22 jaar, een uit Alkmaar en een uit .....jawel, de hoofdstad van Noord-Holland, Limmen.
Om 08.30 precies vertrekt de minibus, op weg nar de tussenstop in Jerantut. Na een rit van ca. 2 uur, waarbij onderweg ook nog even de airco van de minibus gerepareerd werd komen we aan op het busstation. Hier is het wachten op de bus uit Cameron Highlands om passagiers uit te wisselen, deze zou er om 11.30 uur zijn maar dat werd een uurtje later.

Gauw de bagage eruit en erin en als een speer terug naar CH, waar we na een rit door de prachtige natuur om 15.30 uur aankomen in Tahna Rata. Op zoek naar een guesthouse belanden we in een nieuw complex net buiten het centrum van dit dorpje, Mengithi: wel schoenen uit graag bij de ingang.
Na onze rugzakken gedropt te hebben lopen het dorppie in: weer veel lokale VVV's, veel eettentjes en veel marktkraampjes waar ze allemaal hetzelfde verkopen!
Direct maar een scooter gehuurd voor morgen, zodat we in ieder geval ons eigen gang kunnen gaan. Ondertussen is het al avond geworden en gaan we een lekker hapje bij de lokale Maleis eten.

• 05 April 2017 - 17:12

Ma En Pa:

Kunnen jullie het wel aan, al die avonturen? Geniet er van!!!!

• 05 April 2017 - 22:03

Thea:

Reisverslagen schrijven gaat je zeer goed af en ik geniet van jullie belevenissen en culinaire ontdekkingen, maar voor je naar Caroline gaat, moet je nog wel weer effe je topografie van provinciehoofdsteden ophalen;-) Wel fijn te lezen, dat jullie zo genieten.