Van Halong bay terug naar Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Van Halong bay terug naar Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Van Halong bay terug naar Hanoi

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

26 April 2015 | Vietnam, Hanoi

Zondag 26 April,

Na een simpel ontbijtje worden we uitgenodigd om een parel kwekerij te bezoeken. Dit is een klein dorp midden op het water en wij krijgen hier in en 1/2 uur de hele parel cyclus te zien, waar normaal 2 tot 3 jaar voor staat. Het is erg interessant.
Dan weer terug naar ons cruise schip en lekker relaxen tot 11.00 uur, dan staat de lunch klaar, dit keer bestaande uit 7 gangen.om 12.30 gaan we van boord en via een sloepje naar de haven, waar onze bus voor de terugweg naar Ha Noi al klaar staat. De terugreis gaat met horten en stoten, het wegdek is op sommige plekken zo beroerd, dat ik soms denk dat mijn nieren aan het klaverjassen zijn met mijn longen. Redelijk geradbraakt komen we aan bij de rustplaats waar onze ingewanden even op rust kunnen komen, net als wijzelf. Het tweede deel van de reis gaat misschien nog wel slechter met veel kleine files en grote gaten in de weg, ik merk dat mijn nieren aan de winnende hand zijn, het eerste hekje was in ieder geval voor hun.
Om 16.00 uur rijden we Ha Noi in en we worden vlak bij het treinstation afgezet, we lopen er eerst heen om onze bagage in een locker te doen en om de treinkaartjes voor de terugreis in te leveren, dat gaat hier erg makkelijk, we hebben zo ons geld terug.
Dan maar ff een hapje eten en een echt bakkie koffie drinken voordat de nachttrein om 21.15 vertrekt.
Deze nachttrein is weer een nieuwe ervaring, we liggen nu met zijn 6-en in een coupe, 3 per kant. De ruimte boven ons hoofd is beperkt tot 50 cm en het is warm bovenin, gelukkig staat de airco aan, na een 1/2 uurtje zijn we weer redelijk op temperatuur en vallen in slaap.

• 05 April 2017 - 16:51

Michele :

Ik heb een vraagje of je misschien nog de naam van het pareldrop weet?

Mvrg, Michèle.