Heu - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Heu - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Heu

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

22 April 2015 | Vietnam, Hoi An

Woensdag 22 April,

Voor vandaag staat er een tour naar de graven van de Nguyhen dynastie op het progamma. De bus komt ons tussen 07.30 en 08.15 ophalen dus om 07.00 uur zitten
wij al aan het ontbijt. Om 08.00 uur staat de bus voor het hotel, mij een raadsel hoe zij iets kunnen vinden in deze zijstraten van zijstraten en daar weer steegjes van, maar het is hun gelukt.
Het eerste graf is van de 2de vorst van de dynastie: Minh Mang, hij heeft veel goeds gedaan voor zijn volk en daarom is zijn graftombe met zomerpaleizen en huizen voor zijn ridders en 142 concubines, eunuchen en andere familieverwanten zo'n
14 ha. groot. Onze gids geeft goede uitleg, you know, en hij vertelt alles over deze vorst, you know, en ook over zijn familie, you know, en ook over de gebruiken, you know, en wat de vorst allemaal goed gedaan heeft in zijn lever, you know....Het is een indrukwekkend geheel.
Hierna gaan we naar de 2de graftombe, de 6de vorst van de dynastie: Khai Dinh, wie kent hem niet.....ook zo'n goeierd. Ondertussen is het gaan regenen en als wij de bus uitstappen zijn we na 0,3 seconden al verzopen, want als het hier regent, REGENT het ook goed, maar als rechtgeaarde Hollanders, we hebben er voor betaald, dan gaan we ook. Het is wederom een mooie graftombe met veel pracht en praal.
Nadat wij weer in de bus zitten en onze T shirts uitgewrongen hebben, horen wij van de gids dat we naar een Kung Fu voorstelling gaan, jullie kennen dat waarschijnlijk wel, van die plankjes door midden slaan onder het uitschreeuwen van enkele oerkreten.
Gelukkig duurt het niet lang en dan zijn we weer op weg naar de 3de graftombe, die van Tu Duc, de 10de vorst. hij was ook zo'n goedzak die zich zelf beloonde met een enorme winterpaleis, graftombe, bijgebouwen, tempels en theaters. Een enorm groot complex. Ondertussen is het droog geworden en gaan we gauw richting stad terug om de lunch te gebruiken.
Na de lunch stappen we in een drakenboot die ons naar het plaatselijke monument op de Dam brengt, de pagode van Hue. Onderweg krijgt onze boot motorpech, dus de plaatselijke waterwacht gebeld, die zijn mecanicien stuurde, deze kon het echter ook niet verhelpen, dus wachten op een andere boot.
Het was voor mij geen verrassing, onze eerste boot was een echte houtje-touwtje boot.
Met veel vertraging komen wij bij de pagode aan, wel mooi maar zonde van het lange wachten.
Snel terug met de bus naar het hotel om te douchen en alle natte kleding te vervangen.
's avonds nog lekker de stad in, kijken of er nu wat de doen is, maar helaas, het is een " dode" stad . Dan maar uitgebreid eten en vroeg de koets in.

• 24 April 2015 - 08:36

Robin:

...I know....

• 25 April 2015 - 10:47

Nico&Thea:

Jullie hebben veel gehoord vandaag, gezien en pech gehad in de regen, maar know you now....?