Met de boot naar Vietnam - Reisverslag uit Châu Ðốc, Vietnam van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Met de boot naar Vietnam - Reisverslag uit Châu Ðốc, Vietnam van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Met de boot naar Vietnam

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

13 April 2015 | Vietnam, Châu Ðốc

Maandag 13 April,

Vandaag staat onze tour naar Vietnam op het progamma. Gisteren hebben we de boot Phnom Penh - Chou Doc geboekt, ongeveer 4 uurtje varen.
Terwijl ik de laatste restjes van mijn broodje ei naar binnen aan het werken ben, stopt het bussie al voor de deur, 5 minuten te vroeg, ik kan er maar niet aan wennen dat ze te vroeg komen i.p.v. standaard een kwartier te laat.
We rijden naar het het reisbureau en daar horen we dat de boot machinepech heeft, ja, ja, ja en dat wij daarom met de mini van naar de grens rijden en dat wij daar overstappen op de boot. Na een levendige discussie krijgen we een een tegemoetkoming voor het bedorven plezier en stappen we met 3 Zwitsers in de minivan. Na een rit van bijna 3 uur, verkeersdrukte vanwege het Cambodjaans Nieuwjaar ( dat hier 3 dagen duurt, ik stel voor dat wij dat ook in Nederland invoeren)
komen we aan bij de grens. Na alle Cambodjaanse paspoort controles gaan we aan boord van een redelijk snelle boot ( zo ziet deze er tenminste uit) en steken we van wal. Na 5 minuten legt de boot alwaar aan bij een drijvend vlot, het blijkt dat hierachter de Vietnamese douane zit. We worden weer uitgebreid gecontroleerd en na een 1/2 uur gaan de trossen los.
De boot vaart echter niet zo snel als-ie er uit ziet en een kleine 2 uur later zetten we voet aan wal in Chou Doc. Ondertussen is de temperatuur gestegen tot 34 graden en met een rugzak van 25 kg heb je het dan al gauw warm en zweten wij ons suf. We lopen richting stadscentrum en duiken de eerste de beste airco tent in die we kunnen vinden. Na een klein hapje gaan we maar eens op zoek naar de lokale VVV. Bij het naar buiten komen, schiet een liefelijke jongedame ons aan, zij is van de VVV welke 250 mtr. Verderop zit. Daar aangekomen laat zij alle bezienswaardigheden zien van Chou Doc op papier zien, het is een leeg vel. Ze weet echter wel een goed hotel en daar checken we dan in. We gaan nog even over de " boulevard" flaneren en duiken dan de centrale markt maar in. Daar is het echter nog warmer en dit drijft ons terug naar ons airco hotelletje, heerlijk. ' s Avonds hebben we lekker krab ( met stokjes) en garnalen gegeten in een leuk visrestaurantje aan de Mekong, waar we heen gebracht werden door een Vietnamese fietsboy.

• 14 April 2015 - 16:41

Nico&Thea:

Weer een nieuwe reiservaring voor jullie. Heb nog nooit kreeft met stokjes gegeten, maar smaakte het? Hier nu ook lekker weer! Rond de 20 graden! Veel plezier nog.