A walk in the park - Reisverslag uit Pemberton, Canada van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu A walk in the park - Reisverslag uit Pemberton, Canada van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

A walk in the park

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

24 Mei 2014 | Canada, Pemberton

Zaterdag 24 Mei,

Beppie was vroeg wakker dus na 0.12 seconde ik dus ook. Ze wilde op tijd weg zodat we de ferry van 08.30 uur konden nemen. Na de tandjes gepoetst en na mijn haar gekamd te hebben starten we de camper en togen we richting de boot. Om 07.30 uur reden we het parkeerterrein op.
Ne een overtocht van ruim 11/2 uur legde de boot aan in Vancouver en vervolgden wij onze weg naar de eerste overnachtingplaats in Naiko Falls bij een mooie waterval.
Rijdend over Highway 99 kwamen wij door Squamah, een provinciedorp gelijk aan Uithoorn.
De camper geparkeerd bij de lokale supermarket en al lopend het dorp door, alwaar aan het einde van Main street een fundraising marker werd gehouden.
Op deze markt werden lokale producten verkocht: home made apple pie, home made popcorn, home made kidney pie etc.
Leuk om mee te maken maar toch maar door naar Wisthler, de wintersportplaats van Canada. Hier werden in 2010 de Olympische winterspelen gehouden. Ook nu, eind mei, kon er nog volop geskied worden en daar werd ook gretig gebruikt van gemaakt door de fanatieke boarders.
Na een tour door de stad op naar onze kampeerplaats waar we om 17.00 uur arriveerden. Na een mooie wandeling naar een waterval in de omgeving, was het tijd om het kampvuur op te stoken. Hierbij kwam al mijn ervaring als jonge woudloper van pas, het vuur vatte na 35 minuten al vlam. Voor de goede orde werd ik er door de parkwachter op geattendeerd dat het CAN $ 750 kost als je illegaal hout uit het bos haalt voor je kampvuur, ik knikte ijverig en zei dat ik het daar helemaal mee eens was, ware het niet dat het halve bos van achter onze kampeerplaats al op het kampvuur lag te branden.
Die avond en lekker diner gegeten voor het kampvuur, het zingen hebben we maar veiligheidshalve achterwege gelaten, om de zwarte beren niet teveel af te schrikken.

• 26 Mei 2014 - 10:05

Maria:

Hoi Luitjes,
    Het ziet er avontuurlijk uit allemaal. Lekker genieten, en wachten op de eerste ontmoeting van......
    Groetjes!

• 26 Mei 2014 - 11:16

Irene:

Hello there! Deens YOU are enjoying yourselves! Have a lot of fun! Guess who are also Overhere? Willy And Jos maybe YOU Will run into each other! LOTS of love from THE Vinkeveense tak of THE Family!

• 26 Mei 2014 - 19:07

Ria:

Geweldig zo te horen. De vlucht dus overleefd, spannend. De route die jullie nemen is echt fantastisch.
    En let op! De beren komen net uit hun winterslaap!!!!...haha, Heel veel plezier. Groetjes!

• 26 Mei 2014 - 19:49

Ma:

Wat een leuke verhalen wij genieten mee dikke kus

• 27 Mei 2014 - 17:53

Wanda:

Martin, je vertelt het weer beeldend. We zien het helemaal voor ons. Leuk om zo van jullie te horen!