Een natte start in het donker - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Een natte start in het donker - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Een natte start in het donker

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

21 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Malelane

Vrijdag 21 Februari

Om precies 04.05 loopt onze wekker af,we springen uit bed en hebben zin in de game drive en hopen veel te zien.. Het heeft vannacht geregend dus ik hoop maar dat we een goede spoorzoeker als gids krijgen anders weet ik het zonet nog niet.
Bij het hek aangekomen staat onze gids Patrick al te wachten op ons en wij blijken de enige te zijn die hij deze ochtend in zijn grote 9- persoons jeep krijgt, dus alle ruimte. We krijgen 2 grote spotlights van Patrick, zodat we in de bosjes en struiken kunnen schijnen want het is nog aardedonker meer wel droog.
Na een paar kilometer zien we de eerste nijlpaarden hun buikjes al rond eten voordat zij de gang naar de rivier nemen om daar lekker uit te buiken van al dat eten.
Verderop zien we een grote groep gevlekte hyena's langs de rand van de weg lopen, hun bekken lekker aflikkend van alles wat zij vannacht te pakken hebben gekregen. Het begint zachtjes te regenen. Verderop komen we een kudde olifanten tegen met jongen, zich te lekker doen aan een maaltje vers gras, jammie....
Intussen is het zachtjes regenen over gegaan in een hoosbui en Patrick besluit om de jeep onder een boom te zetten en te wachten tot het ergste over is.
Na 15 minuten kunnen we weer verder, het is ondertussen droog geworden en ook licht, dus de schijnwerper kunnen opgeborgen worden.
We rijden over zandwegen om nog wat wilds op te vangen maar wij werden er niet wild van, er was niets te ontdekken. Ik denk dat alle dieren zich ook ingegraven hadden tegen de regen, want dat is het weer gaan doen. We houden het binnen in de jeep ook niet droog en gaan verder achterin zitten, het wordt er allemaal niet leuker op. We vragen Patrick maar naar de vertrekplaats te rijden, dan gaan we naar huis, we zijn ondertussen zeiknat geregend.
Als 2 verzopen katjes komen we bij de auto aan, nemen afscheid van Patrick en sjeezen naar huis om onder de warme douche te springen.
Na deze opknapbeurt, een lekker ontbijt als beloning.
Wat nu? Gelukkig wordt het steeds droger, dus de auto in om zelf een tour te maken voor de rest van de dag door het Kruger Park. Dit werd een interessante dag, we hebben veel dieren gezien; zebra's, giraffen, koedoe's, antilopen, buffels, wilde wrattenzwijnen, bavianen en uiteraard ook heel veel olifanten.
Daarnaast ook veel mooie kleurige vogels en af en toe een mens.
Om 17.00 uur reden we weer het park uit om ons voor te bereiden op een mals stukje vlees bij het avondeten.

• 22 Februari 2014 - 19:39

Kees En Lies:

Weer een heel avontuur. Jullie hebben weer heel wat beleefd en wat 'n ervaring met alles.
    Wij zijn nu op verjaardag bij mijn zus en hebben het hele verslag even gelezen.
    De groetjes van ons allemaal en lekker blijven genieten. We lezen het verslag wel weer.

Groetjes en pas goed op elkaar