Naar Naga Sumpa - Reisverslag uit Nanga Jemoreng, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Naar Naga Sumpa - Reisverslag uit Nanga Jemoreng, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Naar Naga Sumpa

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

21 April 2017 | Maleisië, Nanga Jemoreng

Batang Ai - Naga Sumpa

Om 08.30 uur worden we opgehaald door onze kapitein en stuurvrouw voor een tochtje over het stuwmeer van Batang Ai en de Lalang river naar het Delok schooltje van de 3 longhouses.. dit schooltje staat op een apart eilandje en alle kinderen uit de omgeving verblijven hier intern van zondagmiddag tot vrijdag einde ochtend. Alles is netjes gescheiden en doet zeer dorps aan. We spreken de hoofdonderwijzer over het schoolsysteem en tekenen in zijn boek. Zeer de moeite waard.
Daarna geven we alle kinderen die staan te wachten bij het boothuis op hun vader of moeder, een lekker ijsje.
Wij stappen ook weer in en onze tocht gaat naar onze slaapplaats voor 2 nachten:
Naga Sumpa lodge (Naga = kruising, Sumpa = de naam van de rivier)
We krijgen er redelijk mooie kamer met muskietennet rondom het bed, een kleine douche met enkel koud water en een toiletje, precies genoeg voor een verwende westerling. Er wordt ons een heerlijk lunch aangeboden met nasi en noodles( gelukkig, lange tijd niet gegeten!)
Om 15.00 uur gaan we de jungle tracking doen, zo is afgesproken. Helaas gaat het regenen om die tijd en niet zo'n beetje ook, alle hemelsluizen gaan voluit open.....dag tracking......we gaan maar rafelen, ook leuk.
Na het diner worden we uitgenodigd door de Chief van het longhouse om een glaasje rijstwijn met hem te drinken, wij hebben er zijn in, eindelijk...een beetje alcohol, Elly begon al afkick verschijnselen te vertonen. We praten over van alles met de Chief, hij heeft ook nog in Nederland gewerkt voor Petronas, dus dat schept (g)een band. Onze gids Lychee is ook een Iban man dus hij vertaald alles.
Na 2 uur is de fles helemaal leeg, maar de geest is er ook uit....
Al rollend proberen we snel onze kamer te vinden, wat het licht gaat om 22.00 uur uit en dan is het ook echt donker.

• 23 April 2017 - 12:58

Thea:

Hoop dat jullie lekker hebben geslapen in het "Hilton". Nu weer volop aan de bak, met jullie to do lijst!! En leuk dat ijsje, wat zullen ze genoten hebben. Ja, en die rijstwijn komt denk wel aan, na zo'n drukke dag en jullie AA-periode, maar wel weer een ervaring rijker.........!

• 23 April 2017 - 22:07

Maria:

Mooi foto's weer, en wat een schattig klasje.