BAKO national park dag 1 - Reisverslag uit Kampung Pasir Puteh, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu BAKO national park dag 1 - Reisverslag uit Kampung Pasir Puteh, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

BAKO national park dag 1

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

18 April 2017 | Maleisië, Kampung Pasir Puteh

Bako NP
Vandaag vertrekken we naar Bako National Park. Om 08.00 uur staan we bij de bushalte bij het Chinees Historisch Museum en we hopen maar dat dit de goede halte is, er is nergens een bordje of een tijd- of rittenschema te vinden, maar kijk; daar is bus. Eigenlijk is het een oud blik op wielen dat nu met plakband aan elkaar gehouden wordt, dit type bus is in Nederland tussen 1955 en 1958 vervangen, ik bedoel maar...
Maar de prijs is als muziek in mijn Hollands oortje, 1 uur bussen voor Euro 0,70 en de bank zit lekker. Het grappige is dat deze bus overal stopt; als er iemand op het belletje drukt, stop de bus onmiddellijk, bushalte of niet, zelfs stopte hij om iemand uit te laten stappen op een 4 baans weg en niemand die achter de bus rijdt maalt erom, ze wachten gewoon tot de bus weer gaat rijden. Haast is geen Maleis woord.
Na een uur zijn we de het haventje, nu nog 30 minuten met de boot tot de ingang van het park, kan alleen per boot bereikt worden.
Eerst registreren, zijn ze hier dol op, dat we blijven overnachten. Dan registreren dat je met de boot mee wil ( en uiteraard betalen). Na al dit papierwerk op een boot wachter; op papier varen ze om het kwartier maar 15 minuten in dit land is heeeeel rekbaar.
Om 10 zetten we voet in BNP maar eerst ff registreren dat we er zijn. De kamer is nog niet klaar, dus gaan we eerst maar een trail lopen van 4 uur door het oerwoud. De temperatuur loopt al aardig op, zo'n 32 graden en de vochtigheidsgraad is zo'n 75%, we zweten peentjes, maar de beloning is er; we komen meerdere neusapen tegen, een mooie maar reuze giftige slang, zo vertelde een gids ons bij het zien van de foto, en baardvarkens. Het park is prachtig.Wij gaan hier in het oerwoud overnachten, na alles wat erover te lezen is op internet waren wij op het ergste voorbereid.
Echter, het huisje dat wij geboekt hadden zag er netjes en schoon uit, zelfs een koelkast en airco, douche(koud) en toilet. Het eten is eenvoudig maar oké.
In de middag lopen we nog een korte trail naar de mangrove bossen. Om 19.00 uur, na een heerlijk koude douche, eten en daarna genieten we van de avond en de zonsondergang op het strand.

• 21 April 2017 - 20:51

Thea:

Prachtige foto's van de slang, met zijn mooie groene kleur en dan die aap! Hij ging er echt effe voor zitten!! Niet alleen zijn neus was heel bijzonder. En dan al die wandeltochten in die hitte!! Pff en gelukkig dat de aap op het strand niets heeft meegenomen uit jullie rugzak!
    Goede reis verder, geniet van de laatste dagen, het gaat nu denk heel snel voor jullie......!