Op de fiets door George Town - Reisverslag uit Kampong Makam, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Op de fiets door George Town - Reisverslag uit Kampong Makam, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Op de fiets door George Town

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

09 April 2017 | Maleisië, Kampong Makam

Georgetown Dag 2

Na een goede nachtrust eerst maar ff ontbijten in het tentje aan de overkant, voor Beppie gesuikerd brood met een 1/2 gekookt, geklutst ei, ik neem voor de verandering maar eens nasi, verandering van spijs doet eten!
Hierna weer de stad in, we gaan eerst op zoek naar een fietsenverhuur, nou dat valt niet mee; overal kan je brommers of scooters huren maar een fiets?
Na lang zoeken vinden we er toch nog een die fietsen verhuurt, althans zij noemen het fietsen, wij noemen het enorme aftandse, met vierkante wielen uitgeruste frames die je met eigen kracht vooruit moet zien te bewegen.
Voor het enorme bedrag van RM 15 ( Euro 3,20) mogen wij de hele dag gebruik maken van deze ijzeren frames.
Diverse Europese straatartiesten zijn uitgenodigd door de stad om enkele muren met hun kunstwerken te verfraaien, er is ook een hele route aan opgehangen en deze besluiten wij te volgen. Al rijdend komen wij in het Eastern & Oriental Hotel, een hotel dat tijdens de Britse overheersing werd gebouwd in 1894 en na diverse verbouwingen, door schade en de 2e WO, weer in de oorspronkelijke koloniale stijl is hersteld.
Een waanzinnig mooi voorbeeld van pompeuze luxe voor de Happy View van Georgetown, je mag hier overnachten voor RM 1000-2500 ( Euro 200-500)
Wij lopen binnen om deze luxe te aanschouwen ( en ook omdat de airco lekker draait, het is buiten bloedje heet, zo'n 31 * C.
Eenmaal binnen lopen we de galerie in waar een bijzonder mooie werken hangen van de Letse " Street Art Artist" Ernest Zacharevic; wie kent hem niet?
Wij zijn beide weg van een mooi schilderij en zeer impulsief ( of spontaan) besluiten wij het te kopen. Het wordt opgestuurd naar Nederland, ben benieuwd.
Daarna verder om de muurschilderijen te bekijken op de uitgezette route, ook ons originele schilderij zien wij op de muur in Lebuh Armenia. We fietsen de hele route af en met de tong op onze schoenen brengen we de fietsen terug bij de verhuurster.
We lopen door de winkelstraatjes terug naar het hostel om bij te komen. Na een leuk gesprek met de eigenaar, die ons vol trots zijn huis python(tje) laat zien, die hij zojuist wat kleine muisjes gevoerd had, gaan we ons opfrissen om het nachtleven in te duiken en een hapje te eten. We gaan vroeg het mandje in, we moeten morgen vroeg op want de taxi staat om 04.30 uur voor de deur, ons vliegtuig naar Kotha Baru vertrekt om 07.00 uur.

• 10 April 2017 - 16:29

Thea:

Martinasi......!
    Fijn dat je soms ook nog wat anders kunt kiezen Bep als nasi!
    Leuke muurschilderingen.

• 10 April 2017 - 17:25

Wanda:

Wat leuk een schilderij gekocht! Heb je daar een foto van?