Palu Penang - Reisverslag uit Bukit Bendera, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Palu Penang - Reisverslag uit Bukit Bendera, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Palu Penang

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

08 April 2017 | Maleisië, Bukit Bendera

Penang & Georgetown

's Morgens vroeg op, de VIP bus van Ipoh naar Palu Penang vertrekt om 08.00 uur. We kunnen kiezen om bij busstation Butterwurth afgezet te worden of bij busstation Syn Nigong. Wij kiezen voor de laatste optie maar helaas was deze het verst weg van onze uiteindelijke bestemming, Georgetown.
Na 2,5 rijden zijn we er en na enige onderhandelingen met een lokale taxi chauffeur komen we overeen dat hij ons voor RM 35 naar ons hostel in Georgetown rijdt, zo' n 16 kilometer verderop. Een 1/2 uur later zet hij ons af voor de deur van het hostel" We Luv to Travel"; what's in a name?
We zetten onze rugzakken in de kamer en krijgen een mooie rondleiding, alles is er echt super schoon.
Na de uitleg de stad in om te lunchen en om te verkennen. Een leuke stad met veel bezienswaardigheden. We lopen een van de hoofdstraten door waar een moskee, 2 tempels en een Anglicaanse kerk, elk op 100 meter van elkaar liggen, en dat zonder ruzie; het kan dus, alhoewel 5 x per dag door zo'n murmelende volger van Mohammed opgeroepen te worden tot gebed wel erg veel van mij vergt; kan die man geen appel gaan eten als het tijd voor het gebed?
Als we alles bedekken mogen we de moskee in en worden wij rond geleid door een jonge blom die in goed Engels uitlegt welke geboden, verboden en misverstanden er zijn binnen de Maleisische islam, heel interessant.
Na Allah bedankt te hebben voor zijn volgeling gaan we door naar de Hindoestaanse tempel, hier totaal geen verboden betreffende kleding ; iedereen mag gewoon naar binnen en de rituelen aanschouwen. Zo gezegd, zo gedaan. Weer worden er diverse laptops en TV's in de fik gestoken.
Dan door naar de Boeddhistische tempel waar, naar onze mening, dezelfde rituelen plaats vinden.
Als laatste de Anglicaanse kerk bezoeken, deze is echter gesloten? Ik dacht dat Gods huis altijd open stond? Niet dus. Waarschijnlijk zijn wij niet vroom genoeg.

Hierna lopen we fort Cornwallis in en na betaling van een enorme som afkoopgeld, krijgen we hier een privé rondleiding voor terug door een keurige Maleisische "sophisticated lady", die ons alle in en outs verteld vanaf 1608 over Hollanders die vechten met Britten en het ontstaan van Georgetown.
Het is al avond geworden en wij besluiten een hapje te eten in een van de vele lokale eettentjes die Georgetown rijk is en slenteren nadien verzadigd en moe terug naar ons hostel.

• 10 April 2017 - 16:22

Thea:

Nou Bep, ik vond de lila jurk in juni 2015 je veel beter staan! Dit is niet het goede model voor je!
    ........en Martin, kijk je eerst in de loop van een geweer, zit je daarna in het gevang en willen ze je dan nog afschieten!? Nou jullie beleven wel wat.........!