Ipoh - Reisverslag uit Kampung Jawa, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Ipoh - Reisverslag uit Kampung Jawa, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Ipoh

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

07 April 2017 | Maleisië, Kampung Jawa

Ipoh

Om 07.00 uur loopt de wekker; het lijkt wel een werkdag maar nee, we moeten de bus van 08.00 uur naar Ipoh hebben. We wandelen naar het busstation en komen precies om 07.58 aan, wat een scherpe planning!
Nadat de rugzakken zijn ingeladen vertrekt de bus direct om ons 2,5 uur later af te zetten op het grote busstation Abu Yaya, dit ligt echter nog 9 km. van het centrum van Ipoh af dus nemen de moderne stadsbus...... (nou ja, dat was-ie zo'n 25 jaar geleden)
en hobbelen richting city center. Na een 1/2 uur komen we aan en gaan op zoek naar het hostel wat we naar 10 minuten vonden.
Inchecken, rugzakken afgooien en hup, al lopend de stad is maar eerst een bakkie koffie. We worden wreed gestoord in ons koffie momentje doordat een of andere volgeling van Allah het nodig vond om, al murmelend, hoog van de toren te blazen met een of ander ondefinieerbaar liefdeslied voor de profeet.
Na deze ruwe onderbreking gaan we gauw op pad en bezichtigen het oude Railway station, het Birch monument en de Town Hall ( overblijfselen van de Britse overheersing) een Boeddhistische tempel waar men weer auto's en TV's in de fik zet.
Ook lopen we de straten door waar kunstenaars enkele Street Art portretten hebben achter gelaten als opvrolijking van de grauwe muren, waarvan sommige echt leuk zijn.
We lopen door Chinatown, Little India en door Ipoh park.
Even terug naar het hotel want het begint te regenen. Na een uur is het weer droog n ondertussen is het avond geworden dus; tijd voor nasi, deze keer de variant Kampong style, heerlijk, met grote garnalen. Beppie gruwt ervan en heeft ook last van een zonnesteek en daardoor verwart ze Maleisie met Italie, zij neemt spaghetti.
Na deze maaltijd een wandeling over de Night market, welke elke avond plaats vindt vanaf 20.00 uur, met een keur aan Rolex horloges, Armani zonnebrillen en Nike shirts.
Mmmm...laat maar, geen plaats in de rugzak.
Terug naar het hotel om het verslag te schrijven en een kaartje te leggen.

• 07 April 2017 - 19:35

Carla:

Leuke reisverslagen en leuke foto's. Ik geniet met jullie mee!

• 09 April 2017 - 13:17

Wilma Wezel:

Leuke foto's. Zit met een brede grijns op mijn gezicht he verslag te lezen.
    Bedankt hier voor. wij genieten mee.

Liefs Martin en Wilma