Canopy Walk - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Canopy Walk - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Canopy Walk

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

03 April 2017 | Maleisië, Tanah Rata

Tama Negara Canopy Walk

Met een goed humeur staan we op, vandaag gaan we bruggen beklimmen maar eerst een goede bodem leggen voor deze zware tocht: gebakken eieren ( lees eitjes) zonder spek maar wel toast met jam. We zoeken onze " favoriete " Family restaurant maar deze ligt midden in het water en we kunnen er niet komen; het heeft afgelopen nacht zo hard geregend dat het water sterk is gestegen en alle floating restaurants in het midden van de rivier zijn komen te liggen. Dan maar een boterham aan de " wal" eten voordat we van start gaan.
Gauw naar de overkant want de zon schijnt al behoorlijk en de vochtige warmte is al voelbaar. Nadat we onze permit hebben laten zien mogen we door en lopen eerst 2 km jungle inwaarts, waarbij we onderweg een hele grote hagedis tegen komen welke ligt te zonnen op ons pad. Hij schrikt zich een hoedje en snelt het bos in, weg van die enge witte mensen.
Na een 1/2 uur lopen komen we bij de Canopy Walk Way aan: een over boomkruinen lopend hangbrug, bestaande uit aan elkaar verbonden aluminium ladders met een plank over de sporten met aan beide zijden een anti naar beneden stort net.
Na een extra donatie voor de slachtoffers van deze Walk sprinten we naar boven om de eerste schreden te zetten. Het is een nogal gammel geheel, zo'n 40 meter boven de grond; volgens de bewaker ter plaatste waren er de laatste 3 maanden geen ongelukken gebeurd, dat gaf ons een veilig gevoel!
We lopen van platform naar platform en het uitzicht is magnifiek, helaas zien we geen wilde dieren; we zagen wel een paar Russen en die hadden er wel veel van weg, zo wild als ze de brug over spurten.
Na een kwartier staan we weer met beiden voeten op de grond en vervolgen wij de jungle tocht via de berg Jerut Madal weer terug naar het beginpunt.
Vrolijk fluitend gaan we terug met de pont, slenteren nog wat door het dorp en gaan richting guesthouse. Het is ondertussen avond geworden, we kijken vanaf ons uitkijkpost naar beneden en zien dat de Family weer aangemeerd ligt. Lekker een hapje eten, nog ff rafelen (kaarten) en dan het mandje in, morgen weer vroeg op om met de bus naar de Cameron Highlands te gaan.

• 04 April 2017 - 15:18

Wanda:

Wat lijkt me dat geweldig zo'n jungletocht! Genieten hoor!

• 05 April 2017 - 12:32

Ans Breggeman :

Zou ook bang zijn als ik een hagedis was.