Taman Negara dag 2 - Reisverslag uit Kampung Kuala Tahan, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Taman Negara dag 2 - Reisverslag uit Kampung Kuala Tahan, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Taman Negara dag 2

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

02 April 2017 | Maleisië, Kampung Kuala Tahan

Tama Negara

Na een lange nacht stappen we om 09.00 uur het restaurant in voor een stevig Maleis ontbijt: scrambled eggs ( of wat voor door moet gaan) 3 schijfjes sinaasappel en 4 geroosterde boterhammetjes, die zo geschrokken waren van de toaster dat ze hun eigen kleur maar behielden. Maar ja, honger maakt rauwe bonen zoet.
Na deze hap naar de overkant van de rivier om onze eerste jungle tocht te maken, maar eerst een permit kopen, 1 per persoon (RM 1 = Euro 0,20) en 1 voor de camera (RM 5) en dit gebeurt allemaal met het handje; 1 formuliertje voor ons en 1 formuliertje voor de camera) en dit is allemaal kostendekkend!! Kunnen ze in Nederland nog wat van leren.
Het niet hebben van een permit kan hier worden bestraft met een boete van RM 100.000 of 3 jaar gevangenisstraf...mmmmm....een makkelijke keuze.
Nu op pad. De tocht gaat van laag naar hoog en nog hoger en het is al goed warm en erg vochtig. Zelfs bij Beppie loopt het zweet in straaltjes naar beneden, regelmatig moeten we onder of over bomen door kruipen welke het jungle pad versperren.
Maar het uitzicht is fraai en we zien mooi gekleurde vogels voorbij komen en ook een groot soort salamander en enkele kleine soortgenoten van de eekhoorn.
Na 4 uur zijn we weer terug bij de ingang van het park en spoeden wij ons naar de overkant want om 15.00 uur gaan we met de longboot naar de Betek , de originele bewoners van de jungle.
Na 20 minuten varen en zeiknat door de stroomversnellingen komen we in de jungle bij de Batek aan en krijgen daar een snelcursus blaaspijp gebruiken, vuur maken met enkel 2 houtjes en een cursus gifpijlen maken.
Ondertussen is het beginnen met regenen en niet zo zuinig ook, nu weten we hoe ze aan de naam regenwoud komen.
Maar ja, we moeten toch naar huis en nat worden we toch wel, wij hebben natuurlijk het geluk om met de enige boot zonder dak opgescheept te zijn; onze schipper is dan ook constant aan het hozen.
Als 2 verzopen katjes ( nou ja katjes, zeg maar katers) komen we in onze kamer aan, gauw een warme douche. Hierna is het al gauw droog en gaan we maar lekker weer uit eten bij de Family.

• 03 April 2017 - 09:24

Maria:

Hallo stoere katers,
    Volop genieten bij jullie dus! Ik ben jaloers!
    Ben ook weer benieuwd naar de foto's van dit spektakel, want die mis ik nog.
    Groetjes, en geniet ze.

• 03 April 2017 - 17:49

Ria Walta:

Hallo lekker stel, wat zijn jullie aan het genieten. En wat een variatie in het dagprogramma, jullie maken heel veel leuke dingen mee. Ik heb nu een paar verslagen achter elkaar gelezen en zit heerlijk mee te genieten. Dank je wel dat ik zo mee kan liften. Even wel met mijn VBacount, is wat makkelijker.
    Veel plezier verder samen en blijf genieten van elkaar!

• 04 April 2017 - 21:52

Robin:

Wauw! Wat een mooie verhalen! Heb meteen ook de kriebels om te gaan backpacken, maar ja, dat zit er voorlopig niet in...
    Geniet er van!!

Xxx