Taman Negara - Reisverslag uit Kampung Kuala Tahan, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Taman Negara - Reisverslag uit Kampung Kuala Tahan, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Taman Negara

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

01 April 2017 | Maleisië, Kampung Kuala Tahan

Vroeg uit de veren, onze bus vertrekt om 08.00 sharp, had het boekingskantoor gezegd. Eerst uiteraard Beppie uitgebreid gefeliciteerd met haar verjaardag.
Om 07.45 uur stonden we bij de bushalte en onze mini bus stond er ook al. De rugzakken inladen en inderdaad om 08.00 vertrok de bus. Onze aankomst in Tama Negara was om 12.30 gepland en dat is de chauffeur gelukt met af en toe een triple inhaalactie.
Het regende toen we aankwamen, eerst dan maar ff een lunch nemen en dan op zoek naar een slaapplaats voor de komende 3 nachten. Er zijn voldoende guesthouses in Kuala Tahan, het plaatsje waar we uit de bus gegooid zijn.
Wij vinden een leuke: het Rainbow guesthouse heeft nog plaats voor 2 arme sloebers uit Nederland tussen andere jeugdige backpackers uit USA, Duitsland en Bangladesh.
' s Middags is het gelukkig droog en lopen we het dorp(je) door (50 huizen, geen kerk maar een moskee en geen kroeg). Alles gebeurd hier bij de rivier welke nog echt een levensader is; bootjes varen af en aan met voedsel, toeristen, auto onderdelen of varen als pont naar de overkant waar het luxe resort Tiamara Negra ligt.
In de avond eten we een van de vele floating restaurants; volgens ons eten alle mensen uit dit dorp niet thuis. Omdat het Bep d'r verjaardag is mag ze het duurste van de kaart nemen en deze geste laat ze niet lopen; noodles with beef, kost wel RM 22, toch wel zo'n 4, 25 Euro, voor die prijs mag ze zelfs nog een dessert uitkiezen. Na deze copieuze maaltijdl lopen we naar onze kamer waar de airco zijn werk goed gedaan heeft en we duiken de koele kamer in.

• 02 April 2017 - 21:35

Thea:

Met veel plezier geniet ik weer van jullie gezellige verhalen en mooie foto's. Vooral het kiekje met jullie spraakzame vriend op zijn paard! Ik hoop dat je verjaardagsmaaltijd wel lekker was, dat staat niet in het verhaal. En geen foto. Wel wordt de prijs vermeld door die arme sloeber!! Nog veel plezier in het Rainbowwarrior guesthouse, met de andere "jeugdige" backpackers;-) en mooie belevenissen.

• 02 April 2017 - 22:02

Frank En Elly Van Kerkwijk:

Hallo Bep en Martin!

Bep, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We hebben hier al een borrel op je gedronken.
    En dat doen we later zeker nog met zn allen. Martin ook gefeliciteerd met Bep enook met Ajax, vandaag met 2-1 van Feijenoord gewonnen. Sorry Vader Overweg, maar het moest toch maar gebeuren.