KL - Reisverslag uit Kampong Dollah, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu KL - Reisverslag uit Kampong Dollah, Maleisië van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

KL

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

31 Maart 2017 | Maleisië, Kampong Dollah

Op naar KL

Wederom moesten we vroeg ons bedje uit om de bus naar K(uala) L(umpur) te halen, deze vertrok al om 09.00 uur, geen tijd natuurlijk, als je op vakantie. Maar ja, soms moet je je schikken.... in de stromende regen worden we opgepikt door een snorder die we weer op de kop getikt hadden via Simon.
De bus naar KL stond al te wachten en na enkele minuten gaf-ie al gas, wat een planning. Complimentje voor de reislijder.
Na ruim 2 uur bussen werden we op het Central Bus Station eruit gegooid. Hoe komen we bij ons B & B " Rainforest".
Op de kaart is het een heel stukkie dus lopen is geen optie. Dan maar een Teksi nemen. Als we het adres van het B & B laten zien, fronst hij zijn wenkbrauwen....mmm..
dat wordt een uitdaging maar deze neemt hij aan. Na een rit van 25 minuten en met de hulp van Google Maps komen we toch nog aan in Bukit Bintang ( heuvel ster in Malaeis, nou dat wordt klimmen deze dagen). We zetten onze rugzakken in de hal van ons kleine Chinese B & B en gaan de stad verkennen.
Alles is hier in , aan en door elkaar gebouwd, er is geen 5 cm grond onbenut gelaten en al kruip door, sluip door staan we ineens onder de KL tower. Wow wat een hoogte.
Na betaling van 200 en het tekenen van een formulier waarin wij beloven niet naar beneden te springen, trekken we een sprintje om nog met lift 2 naar het Sky deck mee te kunnen. Gelukt....in de lift zelf hoor je helemaal niets, je voelt ook niet dat je omhoog gaat maar aan je oren merk te dat dat wel gebeurd. Na precies 32 seconden staat we 421 mtr. boven de grond, een enorm mooi uitzicht over ongeveer het halve land.
Even op ons in laten werken.....we staan ook nog ff op een glazen plaat die buiten het skydeck hangt....mmm...hoelang zou het duren voordat.....
We gaan maar netjes terug met de lift via het observatiedeck dat een kleine 40 meter lager ligt weer naar beneden.
Na deze indruk gaan we de Tourist Information Center opzoeken om te kijken hoe de bus op zaterdag 1 April van KL naar Tama Negara rijdt. We volgend de bordjes VVV en opeens staan we midden in een chocolade fabriek...? Ik voelde mij opeens Sjakie en kreeg er ontzettend veel trek in. Gelukkig zag het vriendelijk meiske mijn chocolade hongerige ogen en wij kregen van bijna alle soorten een proefstukje aangeboden..
Heerlijk....een 1/2 uur later en 2 kilo zwaarder rolden we de fabriek weer uit en vonden uiteindelijk ook de lokale VVV. Na alle informatie van deze dame tot ons genomen te hebben probeerden we ons hotel weer te vinden, nou...dat viel nog niet mee maar na een spoedcursus Maleis is het ons gelukt.
De avond is ondertussen gevallen dus snel douchen en lekker uit eten.

• 31 Maart 2017 - 15:00

Agnes Jos:

wat een prachtig uitzicht en dan dat verhaal over chocolade. mmmmmmmmmmmmmmm lekker

• 31 Maart 2017 - 17:36

Carla:

Hoi Martin en Bep,

Wat een fantastische verhalen en prachtige foto's. Heerlijk om jullie zo te zien genieten. Veel plezier!

• 31 Maart 2017 - 17:55

Lenny Van Diemen-Plasmeijer:

Hoi Martin en Bep, weer genoten van jullie verslag. Wel veel moeite om jullie B&B te vinden!
    Geniet ervan en tot het volgende verslag.gr. Lenny

• 31 Maart 2017 - 18:18

Thea:

Nou, dat zijn wel intensief zware momenten hoor, als ik dat zo lees, tijdens jullie vekansie!

Goed dat het glasplaat-moment voor de chocolade was. Ja, ook logisch dat jullie de chocolade moesten eten, een andere manier om mee te nemen is er natuurlijk niet

• 31 Maart 2017 - 18:35

Thea:

.........enne van harte gefeliciteerd Bep, het is bij jullie al 1 april. Terwijl ik mijn rijst voor bij de goulash kook, proost ik vast op je;-) nog vele mooie gezonde jaren, met vele mooie reizen samen! Die wij dan weer volgen via jullie blog. Dikke kus van mij, fijne dag en mooie reis verder.

• 01 April 2017 - 01:13

R&M:

Hoi reizigers,

• 01 April 2017 - 01:15

R&M:

Hoi reizigers,
    Bep, van harte gefeliciteerd.
    Geniet van een " rustige" verjaardag..
    En geniet allebei van een mooie reis.
    Lieve groet, Marianne en Rients

• 01 April 2017 - 09:24

Marieke:

Lieve Bep, Van harte met je verjaardag! Een hele fijne reis nog samen. Leuk om jullie belevenissen op deze manier te volgen.

Liefs uit Purmerend