Explore Singapore - Reisverslag uit York Hill Estate, Singapore van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Explore Singapore - Reisverslag uit York Hill Estate, Singapore van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Explore Singapore

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

27 Maart 2017 | Singapore, York Hill Estate

Explore Singapore

Na een woelig nachtje ( vanwege het tijdsverschil, niet vanwege....) staan we fris en fruitig klaar om de grote boze stad te verkennen en hoe doe je dat beter door gebruik te maken van een hop on, hop off bus.
Het is ff uitdokteren welke bus je moet hebben, er rijden maar 6 kleuren bussen, maar na even gepuzzeld te hebben, rijden we naar ons eerste bezienswaardigheid: " het schip"
Dit is een mooi uitkijkpunt op de 56 ste verdieping van een hotel, met op de 57 ste een zwembad van Olympische afmetingen.
Het uitzicht is inderdaad fantastisch: so wie so is Singapore een stad van architectonische kunstwerkjes, het ene gebouw nog iets hoger dan die van de buren, maar max. tot 280 meter
i.v.m. de vliegtuigen.
Na deze attractie gaan we een rondvaart maken over de Singapore rivier, waar ook nog het oude deel van de oorspronkelijke vissershuisjes aan staan. Ondertussen is de temperatuur opgelopen tot 31 graden en dit bevorderd het slenteren niet. Weer de bus in down town maar eerst een ticket kopen voor de bus naar Melakka morgen.
Met een zorg minder gaan we een lekker koud biertje scoren in Chinatown en een Chineesje pikken ( nee mensen, dit is figuurlijk, niet letterlijk)

• 27 Maart 2017 - 18:15

Mirjam:

wauwwie. grappig dat robin ook daar heeft gestaan om dat schip te fotograferen. have fun!

• 28 Maart 2017 - 18:11

Lies:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie nu lekker kunnen genieten van al het moois. En wij kunnen mee genieten!