Bat Thrang - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Bat Thrang - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Bat Thrang

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

02 Mei 2015 | Vietnam, Hanoi

Zaterdag 2 Mei,

Na een heerlijke wiegende slaap van zo'n 7 uur, wat mij deed denken aan mijn moeders buikje, toen ik daar nog in zat met mijn kleine boertje ( sorry,,broertje) komen we aan op Ha Noi Centraal en lopen we over diverse sporen, treinen ontwijkend naar het perron.
Het is nog vroeg, 5 uur, en met volle bepakking lopen we naar ons hotel in de oude binnenstad. Tot ons grote geluk is de kamer vrij en mogen we er al in, kunnen we ff lekker douchen en de tandjes poetsen.
Na een stevig Europees ontbijt nemen we bus 47 naar Ban Trangh, een pottenbakkers dorp op zo'n 20 kilometer van Ha Noi. Het is ondertussen bloedheet geworden, 39 graden, terwijl wij diverse pottenbakkers ateliers bezoeken, waar Beppie zich met hart en ziel weer vermaakt.
In mijn ogen is het een groot commercieel circus met ongeveer 2000 winkeltjes waar ze uiteraard allemaal hetzelfde verkopen.
Na 4 uurtjes zijn we het redelijk gekookt en begint de stoom uit onze oortjes te komen dus gauw de lokale bus in, die gelukkig voorzien is van airco.
Terug in Ha Noi slenteren we nog lekker de winkelstraatjes door en kopen vast wat leuke dingen voor als we groot zijn dan terug naar het hotel om te douchen en ons klaar te maken voor de nachtmarkt.
De nachtmarkt; om jullie een idee te geven, de nachtmarkt strekt zich uit van het Centraal Station in Amsterdam t/m de Albert Cuyp, zo'n 5 kilometer lang. Wij zijn na 2 km. afgehaakt, hebben nog lekker gegeten en dan proberen de weg terug te vinden naar het hotel door die wir war van straatjes en steegjes, maar we zijn niet voor niets lid geweest van de Woudlopertjes, het is ons gelukt.

Morgen nog een dagje rustig aan,een pagode bezoeken en dan naar het vliegveld van Ha Noi om de terugreis te beginnen.

Dit was tevens het laatste deel van ons verslag van 4 weken Cambodja en Vietnam.
Wij hebben enorm genoten, veel gezien en weer ontzettend veel reiservaring en mensenkennis opgedaan, het was voor ons een top vakantie.

Op naar ons volgend reisdoel.

Martin & Bep

• 03 Mei 2015 - 07:57

Irene:

Goede reis naar huis!

• 03 Mei 2015 - 10:30

Maria :

Hoi Martin en Bep,
    We hebben lekker genoten van jullie verslagen.
    Martin, jij dacht terug aan het wiegen met dat lieve broertje in je moeders buikje,
    nou ik krijg van jullie leuke reis behoorlijk "kriebeltjes" in mijn buikje, heerlijk!
    Geniet nog even, en een goede reis gewenst van je lieve kleine broertje en dat lieve "schoon"zusje.

• 03 Mei 2015 - 11:17

Wanda:

Lieve Bep en Martin,
    We hebben weer genoten van jullie reisverslagen. Die vier weken zijn omgevlogen! Ik heb diep respect voor jullie sportiviteit hoor, doe het je niet na! We wensen jullie een voorspoedige terugreis en tot gauw!

• 03 Mei 2015 - 13:23

NicoenThea:

Beste Martin&Bep, ook wij hebben met veel plezier jullie reisverslagen gelezen en jullie daarin gevolgd. Nog fijne laatste dag en heel goede terugreis. Op naar de nieuwe uitdaging, de reis naar de 60er jaren!

• 03 Mei 2015 - 14:20

Robin & Janine:

Wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt en wat een geweldige belevenissen. We zijn er jaloers van geworden en willen dit zelf ook gaan beleven.
    Tot snel en wel thuis. Wees voorzichtig op de trap, hij is net gelakt!

Groetjes!

• 03 Mei 2015 - 17:50

Ria & Nico:

Hoi Bep & Martin.
    Bedankt voor jullie mooie verhalen. We hebben er van genoten. Wat een reis en avonturen.
    Geweldig. Goede reis naar huis. xxx

• 03 Mei 2015 - 18:24

Ma En Pa:

Wij hebben genoten van de verhalen maar zijn toch blij dat jullie weer snel thuis zijn

• 05 Mei 2015 - 00:15

Carla:

Hey Martin en Bep,
    Wat hebben jullie weer een fantastische en onvergetelijke reis gemaakt. Fijn dat jullie dat met alle thuisblijvers hebben willen delen.
    Goede reis terug.