Terug in de bewoonde wereld - Reisverslag uit Lào Cai, Vietnam van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Terug in de bewoonde wereld - Reisverslag uit Lào Cai, Vietnam van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Terug in de bewoonde wereld

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

30 April 2015 | Vietnam, Lào Cai

Donderdag 30 April,

Vandaag is het de dag dat 40 jaar geleden Noord- en Zuid Vietnam herenigd werden, de ultieme droom van Ho Chi Min. Hij heeft het echter niet mogen meemaken, zijn socialistische heilstaat, maar het werd wel een feit. Tot op de dag van vandaag is er echter nog steeds een groot verschil tussen noord en zuid in beleving van 1 Vietnam.
Na een ontbijtje en wat slenteren over de markt, besluiten we een scooter te huren om naar Cat Cat te gaan, een klein dorp op ca. 8 km. van Sa Pa met 2 watervallen. Er is een mooie wandeltocht uitgezet door de inwoners van het dorp en wij wandelen zo rustig naar de watervallen. Het is weer mooi weer geworden ( 28 graden) en de zon doet weer zijn uiterste best.
Na deze wandeling scooteren we door naar de Rattan Bridge, schijnt ook een bezienswaardigheid te zijn volgens de lokale VVV. Nou, ze hebben wel door een heel erge roze zonnebril gekeken, het is gewoon een brug, niets meer, niets minder en geen local kon ons vertellen wat er nou zo bijzonder aan is.
Terwijl we over de Bultengatse straatweg weer richting Sa Pa rijden, begint het te regenen en goed voorbereid als altijd hebben wij onze regenjassen in het hotel laten liggen, dus tegen de stroom inzwemmen maar... Na een kwartiertje wordt het droog en zijn wij kleddernat. Gauw onder de warme douche en een verslag schrijven maar.
Daarna eten( nee geen nasi dit keer maar heerlijke magere patat met een hamburger.
Terwijl we naar het hotel lopen wordt er een groots vuurwerk afgestoken ter ere van 40 jaar verbondenheid.