Verboden stad - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Verboden stad - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Verboden stad

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

23 April 2015 | Vietnam, Hội An

Donderdag 23 April,

Deze ochtend staat de " verboden stad" op ons progamma. Nou ja, verboden, voor een paar dollar gaat de stadspoort wel heel snel open...
In deze citadel van Hue zetelde de koninklijke familie en hun familieleden en voor sommige vorsten was dit het winterverblijf. Vanuit deze citadel werd het land bestuurd tussen 1802 en 1945. Terwijl de vorsten aan het regeren waren, werden ondertussen ook hun graftombes vast gebouwd, zodat alles maar hun eigen wensen was. Niks geen 9 dagen discussiëren over illegalen of over geld voor een ander land, ze regeerden met tamelijk harde handen maar wel fair want de grafstenen waren volgeschreven met de goede daden ( aan de voorkant) en minder vol met de mindere daden( aan de achterkant)
Het is een enorm complex, wel 5 km in het vierkant. We willen en kunnen niet alles zien, dus na 3 uurtjes is het wel weer mooi geweest en verlaten win de citadel.
Na onderweg bijna 3 x geschept te zijn door motorrijders, 2 x de vouwen uit onze onderbroeken gereden door roekeloze automobilisten komen wij aan bij de markt.
Het krioelt er enorm, alles is very cheap ( volgens de verkopers) en er is verse vruchtensap. Na een uurtje zijn we het wel zat en gaan we het " rustige" gedeelte van Hue in voor de lunch. Hierna lopen we rustig terug naar het hotel voor een laatste douche voordat we opgehaald worden door de taxi die ons bij het station afzet voor de nachttrein naar Ha ( tussen) Noi ( rivieren).