Laatste dag in Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Laatste dag in Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Hoi An

Door: Martin en Bep

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

21 April 2015 | Vietnam, Hoi An

Dinsdag 21 april.

Vanmiddag reizen we met de bus naar Hue, we hebben dus nog de hele ochtend om nog even door het gezellige Hoi An te dwalen.
Het is nog vroeg maar het is al erg warm het zweet druipt met straaltjes van ons lichaam, we zoeken verkoeling bij de waterkant waar een vrouwtje ons aanspreekt, zij wil graag met ons varen op een soort puntertje, dat lijkt ons wel wat en even later peddelt deze dame ons door de rivier van Hoi An en hebben we een mooie ervaring vanaf het water. Na betaling van 100.000 dong( 4 euro) vervolgen wij onze weg, Na stevige onderhandeling laat Martin zich zijn vierde T shirt aansmeren.

De meeste vrouwen dragen mondkapjes en bedekken het hele lichaam tegen de zon, dit is niet direct voor hun gezondheid maar een blanke huid is een schoonheidsideaal, vaak gaan ze zover dat ze zelfs handschoenen dragen. Ik moet er niet aan denken! Een T-shirt is al teveel in deze hitte.

Na nog even bij het zwembad te hebben gehangen stappen we op de bus die ons naar Hue zal brengen. Wij zitten vooraan in de bus en de chauffeur neemt er zijn gemak van, ik zie dat hij met een gangetje van wel 40 km. over de " snelweg" rijdt. In Nederland zou dit een boete opleveren maar hier kijkt er niemand van op, de bus wordt ook links en rechts ingehaald door brommers en auto's, het stoort onze chauffeur niet, ik verdenk hem ervan dat zijn rijbewijs of ingetrokken is of dat hij deze niet heeft.
Na 4 uur rijden komen wij aan in Hue, eens ( voor 1945) de hoofdstad van Vietnam. De Nguyen dynastie die heerste vanaf 1802 heeft de macht moeten afstaan aan Hanoi, onder auspiciën van Frankrijk.
We worden afgezet in de oude binnenstad en vinden in een zijstraat van een zijstraat en daar weer een zijstraat van, een leuk hotelletje, Huenino. Mooie moderne grote kamer met KingSize bed en dito badkamer voor 20 Eutjes, wie doet ons wat.
Het is ondertussen 19.00 uur geworden en wij lopen de stad in om een hapje te eten. Het avondleven valt erg tegen hier, zeker in vergelijking met Hoi An maar we vinden wel een lokale uitspanning die nog heerlijke Vietnamese spring rolls verkoopt. Einde dag en snaveltjes toe.

• 25 April 2015 - 10:42

Nico&Thea:

Vandaag hadden jullie wel een zeer relaxed dagje.......! Varen en langzame busrit!

• 27 April 2015 - 11:04

Maria: