Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Siem Reap

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

10 April 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vrijdag 10 April

Vandaag gaan we met de bus van Battambang naar Siem Reap. Om 07.30 staat onze Tuk Tukker Barney bij het hotel om ons naar het busstation te brengen. Daar aangekomen nemen wij afscheid van ons student en nestelen wij ons achter in de mini van die ons in 3,5 uur van Battambang naar Siem Reap brengt.
Daar aangekomen staan ongeveer alle Tuk Tukkers uit de wijde omgeving om die 16 passagiers van de van te wachten, we passen onze zelfde tactiek weer toe, we nemen de rustigste van allemaal. hij heet Seoun, in gewoon Hollands: Soon.
Hij brengt ons naar een leuk hostel: Li Win, alwaar wij inchecken voor een nacht. We hebben de hele middag de tijd voor bezichtiging van Siem Reap, een leuke stad met heel veel vertier, pubs, restaurantjes, winkeltjes etc, kortom een gewone Aziatische straat in een Aziatisch dorp.
Er is veel bedrijvigheid en dat komt omdat de Cambodjanen op 14, 15 en 16 April
Nieuwjaar vieren en veel mensen trekken naar deze stad omdat er veel te doen is;
optredens van lokale zangtalenten ( voor mij klinkt het als kattengejank ) muziekbandjes, straatartiesten en ander pluimage.
Het is echter heel gezellig, er gebeurt veel. Om 22.00 duiken we de koets in want Seoun zou om 05.30 on ophalen om bij de Angkor Wat de zon op te zien komen om 06.00 uur.