Alleen met de muggen - Reisverslag uit Castlegar, Canada van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Alleen met de muggen - Reisverslag uit Castlegar, Canada van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Alleen met de muggen

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

04 Juni 2014 | Canada, Castlegar

Woensdag 4 Juni,

Ne een heerlijke nacht te hebben doorgebracht onder de beschermende ogen van tante Sidonia, pakken we ons boeltje op en gaan richting Kettle Valley en in het bijzondér Lake Christina. Via de plaatselijke VVV krijgen we een mooie routemap mee van de omgeving. Bij het weggaan riep ze ons nog wel iets na in de trant van; "watch out for bears" maar ja: ik heb nog nooit een beer met een horloge gezien, dus wij dachten; ons neem je niet in de maling.
De route blijkt onderdeel te zijn van de Trans Canadian Hike, een heeeeel lang wandelpad van Oost naar West Canada. Na, in onze beleving 2 uur maar ja, de beer met het horloge waren we nog niet tegen gekomen, besluiten we de berg af te dalen en onze camper weer proberen terug te vinden. Dankzij mijn jarenlang lidmaatschap van de jonge Woudlopers lukte dat ook nog.
Wij vervolgen ons weg richting Kettle river om een plekkie voor de nacht te zoeken, wat wij vinden op een campingground direct aan de golfbaan. Na lang zoeken vonden we een lege plaats en daar hebben we maar gauw de camper neergezet, we waren de enige gasten en dan moet er al direct een heel carillon losbarsten in je hoofd, bij ons echter niet. Lekker de ruimte zeg, heerlijk......tot een 1/2 uurtje later we gezelschap kregen van ca. 200.000 zeer vervelend stekende muggen...weg rust.
We schieten de camper in en lachen onze vijandjes lekker uit vanachter de horren.
Dan maar lekker kaarten.

• 06 Juni 2014 - 18:13

Wanda:

Wat een prachtige plaatjes weer. Schitterend land hoor!