Kootenay lake - Reisverslag uit Nelson, Canada van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Kootenay lake - Reisverslag uit Nelson, Canada van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Kootenay lake

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

03 Juni 2014 | Canada, Nelson

Dinsdag 3 Juni,

Wij zijn op tijd op en gaan, na gegeten te hebben, op weg naar naar de Kootenay Rockies, een mooi ruig gebied dat in het midden een groot meer, je raad het al, het Kootenay Lake, als scheidslijn heeft. We rijden de oostkant op door mooie bergen met overal uitzicht op het meer, mooie wegen om met de motor over te toeren, wij zien deze dus ook regelmatig groepsgewijs langs snorren.
Als de weg ophoudt rijden we de veerpont op, welke ons binnen 45 minuten aan de andere kant van het meer weer afzet dan kunnen jullie wel bedenken hoe groot het meer is. Ik weet niet, who de ferrymans pays, wij zijn het in ieder geval niet, de oversteek is gratis en dat is aan ons Nederlanders uiteraard zeer besteed.
Weer rijdend door een bijzonder mooi landschap, gaan we op weg naar Nelson, de enige stad van betekenis in ca. 100 km. omtrek. Volgens de Loney Planet moet dit een leuk stadje zijn met art galleries, enkel mooie winkelstraatjes, pubs en zelfs een bioscoop, dit willen wij met eigen ogen zien.
Heerlijk slenterend door Nelson genieten we van de zon, het koude bier en het mooie uitzicht op het grote meer. We besluiten om op de dorps camping te overnachten, waar alle faciliteiten aanwezig zijn, inclusief Tante Sidonia, die de camping bestiert( mmmm, da' s toch mannelijk?)
We ( en dan bedoel ik Beppie, maar ik ondersteun haar verbaal waar ik maar kan) gaan een lekker maaltje bereiden en zitten dit vol genot op te peuzelen in de laatste avondzon.