Fort Steel - Reisverslag uit Fort Steele, Canada van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Fort Steel - Reisverslag uit Fort Steele, Canada van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Fort Steel

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

02 Juni 2014 | Canada, Fort Steele

Maandag 2 Juni

Na een lekker ontbijtje met warme meat rolls stonden wij om 10.30 op de parkeerplaats van Fort Steel.gelukkig was het niet zo druk en konden wij direct, na het betalen van een " losgeld" door.
Achter de omheining zie je een fantastisch mooi gerestaureerd dorp met alles er op en er aan, zoals het was in 1898.
Het dorp was toen op het hoogtepunt vanwege de goudkoorts in het aangrenzende Kootenay Mountains. Fort Steel had toen 4000 inwoners, maar toen de Canadian Pacific Railway Fort Steel links liet liggen en koos voor Canbrook als stationsplaats, slonk de bevolking in enkele jaren tot ca. 100 personen.
In de 60 jaren besloot met het dorp op te knappen en er een openluchtmuseum van te maken, compleet met coach trips, courthouse sessions en theater performances welke voorgedragen worden door vrijwilligers.
Een heel leuk spektakel.
Daarna door naar Canbrook, de stad waar het allemaal om te doen was rond 1900,
Nou, daar is niet veel aan verloren gegaan, een hele saaie stad met alleen maar winkels, auto showrooms en pubs en Subways, dus maar gauw door richting Creston, hopen dat daar wat meer te beleven valt.
Vlak voor Creston zoeken we een plekkie voor de nacht wat gevonden wordt bij de campingground aan de Goat River Canyon. We genieten nog even na met een heerlijk avondmaal van groene asperges, grote gamba's en hash browns.