We are lucky! - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu We are lucky! - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

We are lucky!

Door: Martin en Bep

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

30 Mei 2014 | Canada, Lake Louise

Vrijdag 30 mei,

We are lucky! Het is gestopt met regenen maar de zon is nog ver weg. Na een stevig ontbijt gaan we goedgemutst op weg om een Lake Loise tour te maken.
Volgens onze lucky lady zijn haast alle wandelpaden ingesneeuwd en is het alleen mogelijk te wandelen van Lake Loise naar Mirror lake, dat doen we dan maar.
Het emeraldblauwe meer van de folder blijkt in werkelijkheid sneeuwwit te zijn. Maar daarom niet minder mooi! Half Japan is uitgerukt om dit op de foto vast te leggen met de hele familie erbij.
We wandelen met vele andere toeristen het pad langs het meer, om de drukte wat te ontlopen duiken we het bos in, het pad gaat steil omhoog, en steil is hier echt steil!
Op het moment dat we tot ons knieeen in de sneeuw staan vind ik het wel mooi geweest, Ik zie Dat Martin nog wel even door wil en besluit om alleen terug te gaan.
Martin gaat door om te proberen Lake Agnes te bereiken.

Na een uurtje ploeteren kom ik op een tweesprong, welke kant moet ik op? Waar zijn de vertrouwde ANWB borden? Ik zie ze nergens en besluit dan maar om rechtsaf te gaan, de weg wordt nog steiler en ik kom in steeds diepere sneeuw te lopen, na 1 kilometer weet ik nog steeds niet of ik goed ga, het terrein wordt steeds onbegaanbaarder, op sommige stukken zak ik tot plassertjeshoogte in de sneeuw, geen pad meer te bekennen, na overleg met mezelf besluit ik maar terug te gaan naar de tweesprong, op zich al moeilijk genoeg! In dit witte landschap met alleen maar bomen om je heen lijkt alles op elkaar, ik moet wel door want ik heb nog geen st Bernardshond gezien met een tonnetje rum om zijn nek, en het is toch knap koud in de sneeuw!
Teruggekomen in de camper kan ik lekker droge kleren aan en warm ik me weer aan een lekker bakkie soep die Beppie voor me klaarmaakt.

In de middag vervolgen wij onze weg, om 4 uur komen we aan in Banff, het regent weer. Banff is een leuke, beetje mondaine wintersportplaats, er zijn mooie winkels en gezellige eetgelegenheden maar in de regen is het toch een beetje triest.
We bezoeken de tourist information en horen dat morgen toch echt de zon gaat schijnen! De camping is niet ver en net als we aan komen............ , jawel.....DE ZON!

  • 01 Juni 2014 - 09:17

    Wanda:

    Echt genieten, zo'n wintersportvakantie!

  • 01 Juni 2014 - 21:34

    Charles:

    Als die hond jouw gevonden had, was die vast rechtsomkeer gegaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin en Bep

Martin en Bep vertrekken op 25 maart 2017 en zijn op 26 april weer terug.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 117706

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 28 Mei 2018

The best of the west

25 Maart 2017 - 26 April 2017

West Maleisie, Borneo

05 April 2015 - 04 Mei 2015

Cambodja en Vietnam

20 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Meren en beren

02 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Op avontuur in Zuid Afrika

Landen bezocht: