Lake Louise in de sneeuw - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Lake Louise in de sneeuw - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Lake Louise in de sneeuw

Door: Bep

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

29 Mei 2014 | Canada, Lake Louise

Donderdag 29 mei

Het regent nog steeds, na de koffie vertrekken we naar Lake Louise, 250 km naar het zuiden, we hopen dat het daar mooi weer is. De route gaat over de Icefield Parkway, in het boekje staat deze omschreven als de mooiste highway van de wereld, en dat zou best eens waar kunnen zijn!
Onderweg is het halen en brengen, dan is het weer droog en dan regent het weer of natte sneeuw, de wereld om ons heen wordt steeds witter, Martin heeft al spijt dat hij zijn ski's niet heeft meegenomen. Halverwege de route stoppen we bij het Colombia icefield informatiecentrum, hier kan je met een soort zware sneeuwbus naar de hoger gelegen gletsjer, daar zien we maar vanaf want we verlangen meer naar de zon, we banjeren wat door de sneeuw, bekijken de prachtige omgeving en vertrekken weer met mooie foto's.
Aangekomen in Lake Louise ploegen we door de natte sneeuw naar het tourist information center, een vrolijke dame achter de desk verteld ons dat het nog volop winter is, maar...we are lucky! Morgen komt er een zonnetje bij!
We rijden door om Lake Loise te zien, op de foto's is dit een prachtig emerald blauw meer, de regen komt ondertussen echter weer met bakken naar beneden dus keren we om en gaan op zoek naar een plaatsje voor de nacht en hopen dat we morgen het lucky zonnetje zullen zien!