Daar istie dan! - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Daar istie dan! - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Daar istie dan!

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

27 Mei 2014 | Canada, Jasper Park Lodge

Dinsdag 27 Mei,

Als we wakker worden zien we tot onze verbazing dat de zon schijnt, ze schijnen 'm dus hier ook te kennen. Gauw wassen en aankleden en dan als een speer naar Jesper om de krant te downloaden en om die lekkere Canadese koffie te proeven.
Na de koffie gaan we naar Five Lakes om daar een mooie wandeling te maken van 9 kilometer, volgens het boekje. Het gaat heuvel op, heuvel af door prachtige bossen, over stromende riviertjes en langs steile hellingen. Na zo'n 3 kilometer komen we enkele wandelaars tegen die ons vertelden dat er bij het 2e meer een Grizzly beer met 2 jongen rondbanjert. Dit wekt uiteraard onze belangstelling, Beppie is bijna niet meer te houden.....en dat zonder berebel....
Langzaam lopen wij, zeer op onze hoede verder, langs de bovenkant van het meer. Nog snel nemen wij onze handleiding door; wat te doen als je een Grizzly beer tegen komt...
We moeten een keus maken tussen: voor dood gaan liggen met je handen in je nek.....lijkt mij geen prettige gedachte, de beer die snuffelend over je lichaam gaat en dan moet je ook nog je lach inhouden....of: heel hard schreeuwen en de aanval zoeken ( is volgens meneer van Gaal en meneer Cruijff nog altijd de beste verdediging. We besluiten tot het laatste, mocht het zover komen en dan stuur ik Beppie vooruit, dat schrikt de beer dan nog meer af.
Opeens staan ze daar, aan de overkant van het meer; mama Grizzly met 2 jongen.....een machtig gezicht, snel maken we wat foto's en gaan dan weer langzaam en weloverwogen door op het pad, de beren achter latend bij het meer. Nog 6 kilometer door heel mooie natuur doet ons goed en het weer speelt geweldig mee.
Na de tour gaan we terug naar Jasper en drinken een biertje in de Jasper Brewing Company en vertellen honderduit over onze ervaring, er kijkt echter niemand op of om. Lekker dan.....
Dan maar terug naar de camping om de adrenaline tot een aanvaardbaar niveau te laten dalen.

• 29 Mei 2014 - 08:21

Robin:

Wauw! leuk hoor! En leuk verhaal ook, ik zie het helemaal voor me! :)

• 29 Mei 2014 - 09:51

Wanda:

Kijk...die wil je zien in Canada: Grizzlys. Wat een geweldig gezicht moet dat zjjn geweest. Wat een prachtig landschap ook. Mooi hoor!

• 29 Mei 2014 - 11:06

Pa:

Beregoed verhaal zeg .wij gryzzele mee.