Hobbels en bobbels - Reisverslag uit Sabie, Angola van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Hobbels en bobbels - Reisverslag uit Sabie, Angola van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Hobbels en bobbels

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

24 Februari 2014 | Angola, Sabie

Maandag 24 Februari

Na wederom een lekker ontbijtje van onze huisconcierge Phillamy laden wij onze koffers in de auto en gaan richting Kruger Park voor een laatste ronde en dan door naar Hazyview om daar weer wat actiefs te gaan doen.
We checken in en rijden dan door het Park, misschien zien we nog nieuwe dieren maar helaas is dit niet het geval, het zijn de gewone olifanten, impala's, giraffen en zebra's, eigenlijk niets bijzonders dus.
In het begin van de. middag komen wij aan in Hazyview, een slaperig stadje net buiten het Kruger, aan de westkant. We gaan direct op zoek naar de VVV om onze opties te bekijken. We kunnen vanmiddag in ieder geval met de quad rijden even buiten het dorp en morgen kunnen we zippen, via een kabel van platform naar platform, lijkt ons een mooie uitdaging.
Eerst even de plaatselijke Wimpy leeg plukken en dan door naar Iron Adventures om de quad eens lekker uit te proberen in het landschap. Onze gids is een aller aardige vakantiewerker uit Cape Town die het terrein op zijn duimpje kent, na de uitleg een de ondertekening van 6 formulieren, waarin staat dat het altijd onze schuld is, kunnen we er vandoor.
We rijden dwars door boomgaarden, vol met mango- lychee- en avocado bomen en we komen uit bij de rivier. Helaas voor ons ligt er een Hippo in de weg, hij ligt precies waar wij willen oversteken. Een Hippo kwaad maken wil je echt niet, als hij kwaad is haalt hij met gemak een 30-40 km per uur en dit kan hij ca. 15 minuten volhouden en dat is langer dan wij, dus we kiezen eieren voor ons geld en gaan door het bos verder, door riviertjes en over en van steile hellingen..
Regelmatig hoor ik een klein gilletje van opwinding achter mij,,een keer raden wie dat is? Juist......
Na een uurtje is het gedaan met de pret en rijden we richting parkeerplaats.
Om 4 uur komen wij aan in ons luxueuze hotel compleet met Spa en zwembad.
even rusten en de boel verkennen en dan schuiven wij aan bij het lopend buffet bij kaarslicht, kan het nog romantischer?