Op naar de wilde dieren - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu Op naar de wilde dieren - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

Op naar de wilde dieren

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

20 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Malelane

Donderdag 20 Februari

Na een lekker ontbijtje van alweer 2 fried eggs and some bacon, laden we onze koffers in, geven onze huis homo een lekkere knuffel en gaan op pad naar Nelspruit, de hoofdstad van Mpumalanga. Eenmaal aangekomen blijkt het toch maar een klein dorpje te zijn, eigenlijk niet de moeite waard. Dan maar door naar onze B & B in Malelane, waar we na een saaie weg van zo' n 80 km aankomen. Het enige niet saaie was het file staan, als de Afrikanen een 2 baans weg opbreken doen ze dat ook direct goed, over een afstand van 15 km. Dit betekent dat je ongeveer 20 tot 30 minuten staat te wachten totdat het licht groen is, maar ja, dat is een Afrikaanse traditie zullen we maar zeggen.

Na aankomst in villa Langa gaan we het Kruger Park in dat hier om de hoek ligt, we worden direct verwend, we zijn nog een 4 minuten binnen of we zien al een neushoorn met jong op 5 meter afstand; wauw, dat belooft wat. We rijden rustig door in onze auto en zien vervolgens nog 2 andere familieleden van de Big 5: een olifant en een kudde giraffen.
Wij zij helemaal in een jubelstemming en boeken bij het uitgaan van het park direct een game drive voor de volgende morgen, wel vroeg op: om 5 uur vertrekt de auto, dus nu maar lekker slaap.

• 20 Februari 2014 - 19:18

Wanda:

Ja, nu begint het echte werk..geniet ervan!

• 20 Februari 2014 - 19:55

Carla:

Wat een avontuur tussen de wilde dieren. Mooie foto's! Ga lekker door met genieten.

• 20 Februari 2014 - 20:02

Ria En Nico:

Wat een belevenissen! Dit is natuurlijk een hoogtepunt van jullie reis. Veel plezier!! en Martin, geen
    trofee meenemen hoor.

• 21 Februari 2014 - 10:40

Dieles Overweg:

Watspannend allemaal.wijgenieten mee met jullie avonturen.