a Walk in the park - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu a Walk in the park - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van Martin en Bep Meijer - WaarBenJij.nu

a Walk in the park

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bep

16 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Stormsrivier

Zondag 16 Februari

Na een goede nachtrust en een zeer stevig ontbijt door onze "Kookkie" gingen wij het Tsitsikamma national park in om de Dolphin Trail te lopen.
Tot onze verbazing was dit een 2-daagse wandeltocht en daar hadden wij niet op gerekend, het lijkt ons dat dit wel in 1 dag kan, desalniettemin een teleurstelling.

Dan gaan we de Rock Dassie trail lopen, deze gaat over de hangbruggen naar een uitkijkpunt op ongeveer 350 mtr. hoogte, zo gezegd, zo gedaan. Het was een mooie klimtocht met als beloning een mooi uitzicht over de zeeën en een bankie op ff op uit te rusten, dat was ook wel nodig want de temperatuur was al opgelopen tot 29 graden, maar gelukkig wel met een koel zeebriesje. Na dit moois weer naar beneden om de verloren vocht- een voeding huishouding weer een beetje bij te spijkeren in het restaurant.

Beppie had er nog zoveel zin in dat we besloten om de Waterfall Trail ook nog vandaag te doen, een 4 km lange tocht door struiken en over rotsen naar een waterval, waar je heerlijk kan zwemmen in een badje van zo' 22 graden.
Na 2 uur en vele rotsblokken later kwamen we een beetje overhit bij de waterval aan, het kwik was ondertussen al weer opgelopen tot 33 graden en onze interne temperatuur was ondertussen al 40 graden.
Hier is maar een goede remedie tegen; direct het " koude" water in om het lichaam weer tot normale temperatuur te laten komen, je kon het ppsstt zelfs horen toen wij het water ingleden.
Na een uurtje zwemmen en bijkomen moesten we toch weer terug naar de auto, maar door het zwemmen en rust hadden we weer genoeg energie om de terugtocht te starten. Heel relaxed hebben de tocht gemaakt, deze tocht was toch wel een aanslag op Beppie d'er klutsknie, maar ze heeft het wel volbracht, 2 uur later waren we bij de auto.
Gauw naar de backpackers lodge om heel veel water te drinken en uiteraard ook wat heerlijke glazen witte wijn,die hier te verkrijgen zijn voor het enorme bedrag van Euro 0,70 per glas en dan bedoel ik GLAS, je krijgt een wijnglas tot de rand gevuld met lekkere kouwe witte, een verademing na zoveel loop- en klauterwerk.

We hebben " Kookkie" ook nog even aangesproken en ondanks dat het te laat was volgens de geldende regels ( voor 17.00 laten weten of je mee eet) maakte zijn voor ons een heerlijk bord klaar met verse groente, rijst, gebakken aardappels een een 1/2 kip. We hebben haar hiervoor rijkelijk gecomplimenteerd.
Nog maar een wijntje en dan maar lekker slaap na zo' n vermoeiende maar uiterst leuke wandeldag.

• 17 Februari 2014 - 20:22

Rita:

Ha Martin en Bep,

wat een loopwerk! Sjonge, gaaf hoor.

Dat die knie het houdt Bep! Geeft mij ook een plus voor de toekomst.
    Op naar de 100 meter horde!

Veel plezier nog!
    Rita

• 17 Februari 2014 - 21:57

Thea:

Dat was geen makkelijk toggie ;). Pfff.......De foto's laten de wandeling over de "wandelblokken" goed zien! En als 2e wandeltocht! van de dag Ik hoop dat het nu nog goed gaat met Bep haar "klutsknie". En dat met die temperaturen! Goed dat jullie konden bij tanken! Veel plezier weer morgen.

• 18 Februari 2014 - 12:02

Robin:

Hallo! Wat een mooie verhalen en foto' s! Ik hoop dat je knie weer een beetje hersteld is. Wij zijn weer heelhuids terug van wintersport, we hebben het heerlijk gehad!

Tot horens!

-x-

• 18 Februari 2014 - 13:28

Dieles:

Wij genieten van jullie verhalen geweldig.Wij kijken hier elke dag naar het schaatsen.
    Stand tot nu 5x goud 5xzilver 7x brons Vanmiddag de 10 km.De Noren doen niet meer mee
    reden Die hollanders winnen toch. Goede reis verder. ma en pa

• 18 Februari 2014 - 13:39

Ma:

wat een verhaal de elfstedentocht is er niks bij.dikke kus

• 18 Februari 2014 - 14:33

Tineke Van Diemen:

Vanmiddag alles zitten lezen en de foto's bekeken
    Ziet er allemaal heel mooi uit wat een avontuur en fijn dat het met jullie nog zo goed gaat.
    Namens ons nog heel veel plezier en geniet er nog maar van.
    Wij kijken weer naar de verhalen uit goede reis nog ,
    Groetjes van ons